Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az autó bemutatása II.

A következő dolog az autó hátulját érintette. Minden 13-14-es Mustang csomagtérajtaján a fekete fényes műanyag idővel elkezd alulról felfelé haladva kopni. Csúnyán bemattul, mintha a lakk tűnne el róla. Az enyémen is megjelent finoman ez a jelenség, így gondoltam kezdek vele valamit. Le is került:

hatsoelem-nelkul.jpg

Sajnos nem fotóztam le előtte, de ilyen egy rossz panel:

rossz-decklid_1024x768.jpg

Először fóliázni szerettem volna saját kezűleg. Egy ismerőssel neki is fogtunk. Hamar rájöttünk, hogy ez nem szakmánk és nem is értünk hozzá. :-) Átnyergeltünk a fényezés ötletére. Csiszolás, alapozás:

hatsoelem-csiszolva.jpg

hatsoelem-alapozva.jpg

Egész jó, már csak szín kell neki. Száradás után megkapta a színt, tök jó, várjuk, hogy az is száradjon. Aztán némi meglepetés:

hatsoelem-ez-nem-lett-jo--1-.jpg

hatsoelem-ez-nem-lett-jo--2-.jpg

Hoppácska, kérem szépen nem pont erre számítottunk. Szépen berepedezett. Visszacsiszolás, újrapróbálkozás. Kb. ilyenek:

hatsoelem-egyre-rosszabb.jpg

Be kell látni, ez egyre rosszabb. Nem kell ezt erőltetni. Maradjunk a fóliánál. Elvittem egy fóliáshoz. Íme az eredmény:

hatsoelem-eredmeny--1-.jpg

hatsoelem-eredmeny--2-.jpg

hatsoelem-eredmeny--3-.jpg

hatsoelem-eredmeny--4-.jpg

Talán a képek nem adják vissza, így leírom. Nem lett rossz, jobb, mint volt. De nem olyan, mint egy gyári. Ezt lehetett kihozni belőle. Körbenéztem korábban mindenhol. Kb. háromfélét találtam. Az első, a bontott, közepesen drága, de nagyon csúnya, ugyanúgy hozzá kell nyúlni. A másik két megoldás, drága, 100e körüli, tuning darabok. Általában a fényes fekete jel nélküli, de ahhoz ki kell vágni a csomagtér közepén a kiálló embléma részt, a másik ilyen alak, de a lépcsőzetes kinézetű, struktúros műanyag, mint ami a rendszám körül is van alul. Az nem tetszik. Ezzel barátkozok most meg. :-) Két videót mellékelek magáról a szerelésről is, illetve itt látszik, hogy milyen elemeket lehet utólag felszerelni:

Más. Voltam egy autóstalálkozón, ahol összefutottam az autó megihletőjével. Miért is hívják retro Mustangnak az autómat? Talán meg van a válasz. Pár kép a nagy ősről, kívül belül megvannak a hasonló jegyek:

rokon--1-.jpg

rokon--3-.jpg

rokon--2-.jpg

Update.

Pár dolog történt, mióta utoljára írtam. Szerencsére semmi negatív. :-) Érkezett pár dolog. Az egyik egy kulcstok, amit védelmi szándékkal vettem a kulcsra, aztán rájöttem, hogy nagyon jól néz ki vele, plusz még borzasztó jó a tapintása is. :-)

kulcstok--2-.jpg

kulcstok--1-.jpg

Jött egy garnitúra szelepsapka is, ezt még ugyan nem tettem rá, de hamarosan felkerül, kap némi kenést a menet, hogy le is tudjam majd venni, amikor kell. :-)

szelepsapka.jpg

Igyekeztem kihasználni még az utolsó jó időket, így kabrióztam amikor csak tudtam:

esti.jpg

Korábban talán írtam róla, hogy a Ford Cruising havi szinten rendezi meg a vecsési találkozóját, ezen jellemzően igyekszem részt venni, most is sikerült, érdemes is volt. Volt csodaszép veterán:

ford-cruising--2-.jpg

ford-cruising--3-.jpg

Volt nagyon sok szép Mustang:

ford-cruising--4-.jpg

És kivételes alkalmak egyike, amikor sikerül hasonló évjáratból és színből összerakni egy sort, íme egy fehér sor:

ford-cruising--1-.jpg

ford-cruising--5-.jpg

Hiába, nincs két egyforma, de jól mutattak együtt. :-) Ezek a találkozók nagyon jók, mert mindig megismer az ember új arcokat, és szerencsére nem csak új, de jó arcok is. :-)

Amikor erre a találkozóra mentem, észrevettem, hogy mintha félre húzna fékezéskor az autó. Ezért gondoltam átnézem a fékeket. Le is vettem a kerekeket:

csiga--1-.jpg

csiga--2-.jpg

A szívó motor mellett nekem nincs bajom a csigás autókkal sem, de ez azért... :-D Szóval ennyire lassan közlekedek, hogy még a csigák is utolérnek? :-) De visszatérve a fékekre, átmozgattam, ahol kellett kenést kaptak, ahol kellett tisztítást, nem éreztem rajta problémát, a hiba nem itt keresendő. Akkor más lesz, de ahhoz inkább szakembert veszek majd igénybe.

Ezután eljött a nap, hogy Mr Mustang pályanapot rendezett a Kakucs ringen. Sok Mustang, ismerősök, pályázás, elfogadható áron, ide menni kell. Gondoltam, ha már pálya, akkor ne fordítsam le a gumikat a felnikről, megnézem a nyomásokat, azért pályára illik minden téren átnézni a kocsit, olaj, víz rendben. A guminyomások viszont nem. Hol mennyit kért, de mindbe kb. fél bár kellett. Érdekes, ez a fék félrehúzásán sokat javított, most mintha jó is lenne, de azért átnézetem. A csomagtartóban igyekeztem úgy rendezni a dolgokat, hogy tárol táskába, melyet még ki is kötöttem, nem lenne jó, ha minden szaladgálna a pályán kanyarokban. Odafelé el is döntöttem, hogy Kakucs előtt kap egy kis prémium benzint, meg azért tele legyen a tank, ki tudja... :-D Azért van egy fílingje, amikor a benzinkúton tankolsz, és hirtelen ellepnek a Mustangok, minden kútfejnél, amerre csak nézel. :-) Ezután gondoltam még egy gyors mosás, pályán azért bogárgyűjtő akciókat szoktam rendezni. A mosóban is Mustangok, kissé elleptük a környéket. :-) És a lényeg, a pálya. :-) Nem nagy pálya, ám kezdőknek ideális. Pár kép:

mr-mustang-palyanap--2-.jpg

Na jó, most csak egy. :-) Felmentem a pályára, kb. 10 percet lehetett ott tölteni egy turnusban. Hát ennyire még nem feszegettem a határokat. :-) Jobb volt a kocsi, mint valaha. :-) Szépen ment, a fékek is szépen dolgoztak, pedig féltem tőle, hogy alul vannak méretezve. Amikor lejöttem, kissé azért füstöltek, de nem vészesen, szépen visszahűltek. :-) A gumi durván nézett ki, azért pár ezer km-t leradíroztam róluk:

mr-mustang-palyanap--3-.jpg

Röviden szólva, borzalmasan élveztem. :-) Ez kell, még többször, ezt muszáj! :-) Voltam fent utasként is V8-cal, többször a sajátommal, azt kell mondjam, ezért kell ilyen autó. Itt lehet igazán élvezni. Na jó, a kabriót máshol is, de mégis. :-D Hazafelé egy könnyed levezetés, jó időt kihasználva kicsit az autópálya mellett autóztam:

mr-mustang-palyanap--4-.jpg

Majd jött a sötét, így autópálya:

mr-mustang-palyanap--1-.jpg

Szóval, aki teheti próbálja ki versenypályán, érezni kell a határokat, valószínű egy vezetéstechnikai tréning is érdekes az autóval, mert szerintem minden Mustangra igaz, hogy bármit vezettél eddig, ezt külön tanulni kell. :-)

 

Hamarosan folyt köv.