Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az autó bemutatása I.

Tehát, kezdjük az elején. Kerüljön ide pár kép a vásárlás napjáról, még az eladónál. Minden kép megtekinthető nagyobb méretben a képgalériában is.

Ebbe szerettem bele:

musstangorr_1264x800.jpg

mustang_1217x800.jpg

mustanghatul_1245x800.jpg

mustangbelul1_1223x800.jpg

mustangbelul2_1218x800.jpg

mustangbelul3_1224x800.jpg

Vannak terveim, illetve egy-két dolgot be is szereztem már hozzá.

Kezdetnek már hazafelé jövet feltettem egy Garmin Nüvi 65LMT GPS-t. Az ok rettentő egyszerű, amellett, hogy megbízható navigáció, itt figyelem a sebességemet. Az óracsoporton ezt látni:

feltolteni--6-.jpg

Mérföld van, miniben km/h persze, de az saccolni is kevés. Ez a GPS pedig jó partner lesz a sebesség mérésben:

263297865.garmin-nuvi-65lmt_1273x800.jpg

Ehhez még kinéztem egy dolgot. Nagyon megszoktam, hogy van tolatókamerám. Ehhez a GPS-hez lehet rendelni kamerát is A BC-30-as Garmin kamera vezeték nélkül csatlakozik, és automatikusan megjelenik a hátsó kép. Még beszerelésre vár, de ő lesz az:

garmin-bc-30-vezetek-nelkuli-tolatokamera_800x800.jpg

Novemberi cabrio vásárlásnál bizony felmerül a gumi kérdés. Ezek a nyári gumik voltak rajta:

gumi--5-.jpg

gumi--7-.jpg

235/50R18 méret, valamilyen számomra ismeretlen 2018-as gyártású gumi. Télen is szeretném néha használni, szóval felkerültek az új téli gumik, ezúttal Kleber Krisalp HP3 -ra esett a választásom, ugyanezekre a felnikre kerültek felszerelésre, kikerülve a kerék jeladó kérdést, mivel tudtommal cserekor bonyolult a feltanítása.

Ilyen téli került fel:

teli-gumi-kleber-krisalp-hp3-fsl_542x800.jpg

Gyárilag xenon lámpákkal van szerelve az autó, de az USA-ban nem követelmény a fényszórómosó. Nálunk az, így ez is beépítésre kerül majd:

moso_800x800.jpg

A két első ülés azért némileg használt. Ez ügyben megkerestem egy profi kárpitost, aki leszedi, kijavítja a hibákat. Ilyen most:

feltolteni--2-.jpg

feltolteni--7-.jpg

De. Ha már hozzányúlunk, akkor ülésfűtést is beépítünk. Nagyon megszoktam a korábbi autóimban, illetve egy cabrio-ban szerintem kötelező is. Ő kerül majd beszerelésre:

6322_i-1-autos-ulesfutes-1_800x800.jpg

Mindkét első ülés ülőlapja és háttámlája kap fűtőtestet.

A hifije bár nem szól rosszul, beépítésre kerül majd egy kis mélyláda hátra. Ezt a Blaupunkt-ot elégedetten használtan korábban is, így ehhez vettem kábelszettet:

250237396.blaupunkt-gtb-8200-a_805x800.jpg

xbms-auto-hifi-erosito-beszerelo-kabelszett-1_890x800.jpg

Természetesen a kötelező szerviz sem maradhat el. Hamarosan megkapja az új 5W20-as olajat, olajszűrőt, gyári levegőszűrőt kap, pollenszűrőt, kap egy klíma fertőtlenítést, új szíjakat, illetve tervezek új féktárcsákat betétekkel. A fékek nem tűnnek kopottnak, azonban nagy eséllyel az előző tulajnál megégtek, minden jel erre utal, elég gyengék is így, illetve lüktetnek is lassú menetnél, ha fékezek. Minden járműnél a legfontosabb a fék és futómű, természetesen egy ilyen 350 lóerős autónál ez szintén kiemelt fontosságú. Hozzá kell tenni, hogy az autó korábban egy motorvezérlés optimalizáláson esett át, így 350le teljesítményt tud, emellett a gyári 180km/h tiltás is kikerült a szoftverből. Sokan kérdezik a fogyasztást. Hát, szóval, van... :-) Prémium 100-as benzint tankolok bele. Az előző tulajnál próbakor néztem, 19,5l volt, de elég húzós volt a próbakör, kapaszkodtam rendesen... Én jelenleg még 1000km alatt tettem bele, nálam 11,5l az átlag, és természetesen én is kipróbáltam, illetve nem is lehet megállni, hogy ne padlózza le az ember fia. Adrenalinról mindig gondoskodik. No meg a fülig érő vigyorról is. :-)

Egy probléma van, folyamatosan esik az eső azóta, hogy nálam van... Aki ismer tudja, hogy kifejezetten izgat, hogy mennyire tiszta a kocsi. Hát, van még mit csinálni rajta. Belül a kárpitozás után tervezek egy mindenre kiterjedő tisztítást, illetve az összes gumi és műanyag ápolását. Kívülről kapott egy mosást egyelőre:

feltolteni--1-.jpg

feltolteni--15-.jpg

feltolteni--16-.jpg

feltolteni--17-.jpg

feltolteni--18-.jpg

feltolteni--19-.jpg

Ha jobb idő lesz, akkor egy kis tető ápolás is várja,amihez még körbenézek, hogy milyen szert is használjak, illetve egy kis kézi wax, erre van bevált szerem, ő:

tw_fg5966_1040x800.jpg

 

Update.

Ma kicsit foglalkoztam a kocsival. Kezdtem hátul, feltettem a Garmin kamerát. Ez egyszerű volt, mert  a rendszám mellett jobbra tettem fel, és ott a lökhárító mögött pont van egy gumidugó, illetve belülről is jól hozzáférhető, miután leveszi az ember a műanyag borítást. Nálam a lámpáknál fogta egy-egy csavaros bolha, majd felfelé húzva lejött a kárpit. Találtam róla videót, az elején szépen megmutatják.

Alatta egyszerű dolgom volt, mert az Eu-sítástkor került rá egy tolatólámpa, aminek a bekötése egyértelműen látszott, erre kötöttem a tápját a kamerának. Képeket teszek majd fel az eredményről, most nem fotóztam már, mert rám sötétedett. Ez volt az egyszerűbb dolog. Elöl én nem szeretem, ha kábelek lógnak a műszerfalon le, és mivel oda került egy GPS, annak meg kellett oldani a kábel elvezetését. GPS-től megy a szélvédő tövébe, ott egyszerűen elbújt, jobbra az A oszlophoz, ahol lent véget is ért a gyári Garmin kábel. Úgy döntöttem, hogy ide hozok villanyt. Egy szivargyújtó elosztót építettem be, a könyöklő szivargyújtójáról érkező árammal. Itt már segítség kellett, hogy ne okozzak kárt a szétszedésnél. Mivel rádió panel cserén, vagy annak festésén gondolkodom, így már keresgettem videókat a panel cseréjéről, így a középső konzol felszedését is láttam.

Közben találtam egy USB csatlakozót is. A 32GB-os pendrive-om nem ment vele, viszont a telefont tölti. Kivezettem a könyöklő rekeszébe, Illetve egy kapcsolót is betettem ide, mert nem látom át, hogy a szivargyújtótól mikor veszi el az áramot az autó. Így inkább kapcsolgatom, Egy kis ápolás volt még, a tető forgó-mozgó alkatrészeit és az összes gumi érintkezést megtisztítottam és leápoltam. Szebb lett. :-) Meg az érzés, hogy rendben van...

Lesz még egy fényszóró mosó felszerelés. Ehhez szintén videós segítséget hívtam.

A videó megnézése után látom, hogy nekem nem is kell levennem a lökhárítót, elég lesz az alsó burkolatot, mert jól hozzáférni a fontos helyekhez. A tartály helyét még ki kell találnom, de a vezető oldal lenne a praktikus, mert ott láttam gumidugót bevezetni a kábelt, illetve ott van a lámpa kapcsoló, hiszen jó lenne úgy adni villanyt, hogy a tompított fényszóróval lehessen mosni, mint a gyári rendszereknél, bár én kapcsolót rakok inkább rá, tehát nem úgy kötöm be, hogy ablakmosásnál mosson lámpát is, ha világít a tompított.

Emellett a ködlámpákat be kell állítani, mert teljesen a kocsi elé világítanak, az utastérből nem is látni. Az alsó burkolat bontása után már ez is menni fog, sajnos nem csináltak a beállító csavarnak szerelő nyílást.

Ha már videók, nemsokára olajcsere:

Update.

Ma nem akartam hozzányúlni, inkább csak használni, élvezni kicsit. Fura mód mindenki a fogyasztását kérdezi, pedig ez pont olyan autó, aminél ez nem annyira lényeges. Na, de legyen akkor egy kis teszt. Megnéztem, hogy kb. mi a legalacsonyabb fogyi. Ezt kb. úgy lehet elérni, ha sokszor használja valaki a tempomatot. Hosszabb utat mentem vele, nem padlóztam, mindenhol betartva a sebességhatárt, de alá sem mentem. Íme:

img_20191124_111449_1_1024x768.jpg

8 liter. Ez volt 7,8l is, de amint beértem egy városba és lámpák jöttek, ahol meg kellett állni, ez vissza ment 8-ra. Na, de nem erre való. :-) Az a 350 lovacska szeret kocogni. Előzésnél szépen visszavált, jellemzően D-ben kettőt, S-ben egyet, majd hátba rúg valami. :-) Élvezetes.

Szokni kell a Mustang érzést. Hirtelen mindenkinek lett hozzám mondandója. :-) Leginkább azt jegyzik meg, hogy szép, vajon miért?

img_20191124_113259_1024x768.jpg

Ezért.Jól eltalált időtálló forma. Az éjszakai kép is szép belül is. Állítható a műszerfal színe, az üdvözlő szín, és a hangulatvilágítás, azaz az ajtók, küszöbök, lábtér színe is. Kb. ez lett a vége, nekem ez jön be leginkább:

img_20191124_163030_1024x768.jpg

img_20191124_163041_1024x768.jpg

img_20191124_173300_1024x768.jpg

Kép kevésbé adja vissza, szép, mutatós.

Pár szó a vezetési élményről, tudásról. Talán kicsit kritikus vagyok. De van egy Kadjarom is. Futómű és fék, olyan mértékben alul marad... Nagyon meglepő, sport kocsitól ilyen téren többet vártam volna, mint egy városi crossovertől. A féket egyébként is cserélni fogom, mert nagyon megégette az előző tulaj, valami szörnyű most. Nagyon remélem, hogy erős javulást hoz, bár sokszor hallottam, hogy olyan fékje sose lesz, mint a Renault-é. A futóművet is átnézetem, mert úgy érzem, hogy sokkal óvatosabban kell kanyarogni, vagy manőverezni, mint a Kadjarral.

Hamarosan szerviz. Szíjcsere is lesz, pár kép:

szij--1-.jpg

szij--2-.jpg

szij--3-.jpg

Update.

Az autó eljutott a szervizig. Már jelezte, hogy olajcserére van szüksége. Egy jó oldalt írtunk fel a szervizben, mint elvégzendő feladat. Debrecenben van az autó, így itt igyekeztem alkalmas szervizt találni. A Vida autószervizt találtam, egy ismerős ajánlotta. Segítőkészen és türelmesen álltak hozzám, nem vagyok túl átlagos tulaj. :-) Még ez, még az, szépen összeszedtük, hogy mit is csináljunk meg. Plusz, bármi, amit látnak, hogy problémás. Emellett kicsit még feszegettem a türelmüket, ha van rá mód, még pár képet is készítsenek nekem a műveletek közben. :-) Belementek, melyet ezúton is köszönök nekik. Pár szösszenet, hol is tartunk. Fékszerelés. Említettem, hogy meg van égve a fék. Mondhatnám, hogy kritikán aluli volt. A tárcsákon is volt mély bemaródás is, a betétek ugyan még fél életútnál vannak, de menniük kell. Féknyergek megjáratása, féktárcsa csere, fékbetétek cseréje és fékolaj csere:

fektarcsak.jpg

balelsofek.jpgelsofek1.jpgelsofek2.jpgelsofek3.jpg

hatsofek.jpg

hatsofek2.jpg

hatsofek3.jpg

hatsofek4.jpg

hatsofek5.jpg

hatsofek7.jpg

Persze nem volt ilyen egyszerű. Az egyik csúszka annyira bele volt rohadva, hogy melegíteni kellett, hogy kijöjjön. Így nem is csodálom, hogy nem volt olyan szuper a fék...

beszorultcsuszka.jpg

fekcsuszka.jpg

gumiporvedo.jpg

Volt egy kis kopogása a futóműnek, amit nem nagyon tudok tolerálni. Remélhetőleg ez az alkatrész megoldja:

futomu.jpg

Volt egy kis olajszivárgás a diffin:

20191121szereles--8-.jpg

Nos úgy tűnik, hogy el volt dugulva a szellőztetője, így ahol tudta, kinyomta az olajat. Orvosolva a probléma, olajjal feltöltve:

diffi-olaj.jpg

Motorolaj csere is aktuális volt, meg is történt:

motorolaj.jpg

olajleeresztes.jpg

olajszuro.jpg

Lekerültek az ékszíjak is, párás időben csihogtak 1-2 percig, reméljük ez is megszűnik. A szervizelés közben észrevettek egy újabb problémát. Amikor megvettem, láttam, hogy picit a min. szint alatt van a hűtővíz, de nem láttam nyomát, hogy szivárogna. A szerviz megtalálta, a hűtő csepegett:

hutocsepeges.jpg

Így természetesen ezt is cserélték:

hutoki.jpg

hutoki2.jpg

ujhuto.jpg

Persze még közel sem fogytak el a teendők. Pici szünetet tart a szerviz, mert most kaptam időpontot a kárpitoshoz, aki beépíti az ülésfűtéseket, illetve rendbe teszi a bőrt is. Ezután vissza a szervizbe és jöhet a folytatás, Mélynyomó bekötés, találtam egy komfort index modult, kértem, ha be tudják építeni, akkor tegyék meg. Ilyenem van:

komfort-index-elektronika-1.jpg

Ott van még a fényszóró mosó is, természetesen a beépített ülésfűtés bekötése, kértem egy ködlámpa beállítást is. Már magam sem emlékszem, miket is írtunk össze, nagyon sok dolog adódott. Közben rendeltem gumis bevonatú festéket, a középkonzol rendberakását úgy döntöttem megpróbálom saját kezűleg. Mit is szeretnék kicsit rendbe tenni? Hát ezeket:

belso-karpit--1-.jpg

belso-karpit--2-.jpg

belso-karpit--3-.jpg

belso-karpit--4-.jpg

belso-karpit--5-.jpg

Ezekre a szürke műanyagokra a Plasti Dip Luxury Metal sorozat selenit grey színét gondoltam, így őt rendeltem hozzá:

selenit-grey-metal_768x768.jpg

Illetve van még két oldalt az ajtókon egy műanyag, amiben az ablakkapcsolók vannak, ezeken is látszik már az idő nyoma:

belso-karpit--6-.jpg

belso-karpit--7-.jpg

Ide normál fekete Plasti Dipet gondoltam, tehát őt rendeltem:

plasti-dip-spray-fekete_768x768.jpg

A végére remélem egész szép autó lesz kívül-belül. :-)

Még egy dolgon elgondolkodtam. Legyen-e az autóban direktszűrő? Az egyik nagy előnye a kellemes szívóhang, talán van némi lóerő többlet is, de igazából inkább a hang az, amit észre lehet venni. Korábban használtam már már autómban hasonlót, a hangját imádtam. Egy apró dolog volt, sűrűn kellett tisztítani és olajozni. Ennél a motornál nekem a szervizben nem annyira ajánlották, mert nagy a motor és pillanatok alatt beszívja az olajat a szűrőről, így sűrűn kell tisztítani. Szóval nem tudom még. Ilyet nézegettem, ez kifejezetten ehhez a típushoz készült:

direktszuro--4-.jpg

direktszuro--1-.jpg

direktszuro--3-.jpg

Ezt még átgondolom, addig még jó sok pénzt fogok beleölni ebbe a projektbe, valami azt súgja. :-) De érzem, hogy nagyon meg fogja érni. ;-)

Igaz, most jön a tél, de várom már a nyarat. :-) Nézegetek gumikat, találtam egy nagyon szimpatikust, mely még árban is elfogadható:

255/45R18 Toyo Proxes:

nyari-gumi-toyo-proxesst255_45r18_551x768.jpg

Mert az autó bár erős, de van két fontosabb dolog, hogy meg tudjon állni és a kanyarokban se essen le az útról. :-)

Update.

Hjaj. Lehet, hogy kár volt téli gumiba beruházni. Mire visszakapom az autót, megint nyár lesz... A hosszbordásszíj csere úgy látszik kicsit feladta a leckét. A régit levágták a cseréhez, de az új nem jó méretben. A második új sem... Kell még két kipufogó tartó bak, melyek ára 4 normális gumival vetekszik, kell még stabrúd kettő, stabilizátor gumi, ezek sem olcsók... Szóval most némileg elkenődtem, mert lassan összejön az autó árának a negyede egy szervizre, ráadásul az autót sem fogom látni jó ideig, mert kb. egy hónapot mondtak az alkatrészek érkezésére. Mindezt úgy, hogy már a kárpitosnál kellene lennie az autónak. :-(

Update.

Jó hírek. :-):-):-)

Visszakaptam idő előtt a kocsit. :-) Nem mondom, hogy olcsó volt, de úgy tűnik megérte. Nagyon más. A fék bár még most kopik össze, már ég és föld a korábbival szemben. A futómű pedig... Hát, ha tudtam volna, hogy ekkora a különbség... Szóval, elég rossz volt, és nagyon szuper lett az alkatrészek cseréje után. A gumi is szuperül tapad, szóval most nagyon jó vezetni. Nagyon élvezhető. Közben megérkezett a szűrő, így gondoltam meg is spékelem kicsit vele. Ilyen volt a motortér:

img_20191217_153635_1024x768.jpg

És a direktszűrővel:

img_20191217_200128_1024x768.jpg

Egy alapos takarítás kellene a motortérnek, de mivel kevésbé ismerem, így még várat magára. A korábbi benzineseket egész jól ismertem, tudtam mire kell vigyázni, ezt még meg kell jobban néznem, de ami késik, nem múlik. :-) Most kapott egy külső mosást, bár éjszakába nyúlt a szűrő csere, mert sajnos napközben nulla időm van rá. Hát öööö..... jó lett! :-D Tetszik. :-D

A szűrőhöz egyébként ilyen olajat használok:

szuroolajhd.jpg

Végül pár kép a csak úgy kategóriából, ezt aki szereti az autóját, meg fogja érteni, hogy miért is érzek késztetést, hogy csak úgy lefotózzam... ;-)

img_20191217_201408_1024x768.jpg

img_20191217_201420_1024x768.jpg

Update.

A belső térhez sikerült kicsit hozzányúlnom. Rádió kezelő panel, és ablakemelő kapcsoló panelek, melyeket kiszereltem, megtakarítottam, illetve a festendő elemeket le is festettem.

img_20191218_200508_1024x768.jpg

img_20191218_200513_1024x768.jpg

Update.

Kicsit használtam a kocsit. ;-) Az első ami eszembe jut, hogy a fenti festéseket el kell felejteni. Ez a gumis réteg ugyan jól néz ki, de nagyon érzékeny. Könnyen megsérül és akkor megindul... Szóval legalább könnyen le fog jönni, és elviszem az elemeket egy fényezőhöz. Na, de használat. Az első, hogy beszereztem még három Mustang-ot, biztos, ami biztos. :-) Nekem nagyon bejönnek, és ha megéhezek, akkor jóízűen elfogyaszthatóak, mert csokiból vannak. :-)

csokikocsi--1-.jpg

csokikocsi--2-.jpg

csokikocsi--3-.jpg

csokikocsi--4-.jpg

csokikocsi--7-.jpg

Egy kis kirándulást tettünk fehérkével. Nem annyira rövid táv, szóval pár szó a hosszú távú használatról, fogyasztásról. Egész jól használható. El lehet benne férni, együtt lehet működni a multimédiával, film nézés vagy zenehallgatás terén is. Kényelmes autópályás fogyasztás, természetesen némi padlógázzal történő előzés benne van, de az vesse rám az első követ, aki kibírna egy hosszabb távot anélkül. :-D

fogyi--1-.jpg

9,3l. Azért sűrűn meg kell állni tankolni. :-) Szóval mindig fel lehet frissülni egy kis mozgással. :-) Ezután egy kis autókázás szép szerpentineken, aminek minden méterét élveztem, mind a kocsi, mind a táj miatt. Az autó track alkalmazásaiból kipróbáltam a 0-60mp/h mérést is, íme:

0-60.jpg

A haza érkezés után némileg magasabb volt a fogyi, köszönhetően a hegyeknek, de részemről teljesen elfogadható:

fogyi--2-.jpg

9,6l. Közben stílust is váltottam, ha már állítható a hangulatvilágítás, a műszerfal világítás, a műszerfal körül a "halo" világítás...

fogyi--3-.jpg

Ez kicsit szolidabb, talán a jégfehér jobban megy a középkonzolhoz. Na, de jöjjön pár kép a kirándulásról is:

kirandulas--1-.jpg

kirandulas--2-.jpg

kirandulas--3-.jpg

kirandulas--4-.jpg

kirandulas--5-.jpg

kirandulas--6-.jpg

kirandulas--7-.jpg

kirandulas--8-.jpg

Kissé szeles volt, meg hűvös is, így egyelőre csak tetővel. Bár ahhoz képest, hogy Karácsony...:-)

Illetve még pár kép, a csak úgy kategóriából... Ugyanis szórakoztam a telefonnal, állvánnyal, hátha tudok esti képet csinálni anélkül, hogy beremegne a kezem. :-D Íme:

esti--1-.jpg

esti--2-.jpg

esti--3-.jpg

esti--4-.jpg

esti--5-.jpg

esti--6-.jpg

esti--7-.jpg

esti--8-.jpg

esti--9-.jpg

Egyébként azt kell mondjam, hogy bár látom, hogy mi az amin spóroltak az autónál, azért nagyon lehet szeretni. Imádom a hangját, amikor meglódul. Talán egy picit jobban szeretem a manuális váltót, de az automata is nagyon kényelmes. Igazából a hegyekben, szerpentineken szeretem jobban a manuálist, ezt is úgy használtam, hogy én váltottam. Szeretem lefelé motorfékkel engedni alacsonyabb fokozatban, illetve én nem szeretem, hogy folyamatosan váltogat feljebb, amikor 2 másodperc múlva úgyis vissza kell váltani. Volt alkalmam fagyosabb környezetben is kipróbálni, ezek a gumik nagyon jók. Amire érdemes vigyázni... Hát, szóval, ha esik az eső, és reggelre ráfagy a kocsira, akkor egészen kényelmetlen kinyitni az ajtót, ami ugye kicsit leengedné az ablakot, hogy ne akadjon a kéderbe... Persze, csak engedné, ha nem lenne megfagyva... Ezt érdemes szem előtt tartani. Illetve, Nagyon kellene egy ülésfűtés, azért hideg a bőr reggel. De az majd belekerül, ha eljutok odáig. ;-) A nagy szél nem barátja az autónak, Nekem nagyon fura, hogyha nagyobb szembe szél van, akkor nagyobb sebességnél nagyon remegős az autó, a motorháztető is remeg, olyankor olyan érzésem van, mintha fel akarná szakítani. Ez nem annyira tetszik. Most, hogy hosszabban használtam, eldöntöttem, a mélynyomó mégsem kerül bele. Egyszerűen elég jól szól nélküle is a hifi, felesleges, hogy helyet foglaljak a csomagtartóban. Amire kitalálok majd normális opciót, az az utastérben a dolgok tárolása, hogy hozzáférhető legyen, stabil, de ne legyen útba. Kevés a tároló, illetve amik vannak, borzasztóan kicsik. A visszapillantó tükrökben először zavart a két kis panoráma tükör. Már megszoktam, egyfajta holttér figyelő szerepet tölt be, megfigyeltem, több dolgot mutat, mint amit a normál tükörben látok.

Tankolás. Én amióta megvan, lényegében csak 100-ast tankolok, egy-két kivétel volt. Elméletileg nem szereti az E10-et, csak az E5-öt, viszont a 100-asok mind E5-ös üzemanyagok. Úgy alakult, hogy Nagykanizsán a Tesco-nál a Shell-nél nem volt 100-as... Így kapott egy majd teletank 95-öst, E10-ből. Volt utána hidegindítás is, -4 fokban, sehol nem okozott neki problémát. Azóta már újra 100-ast tankoltam, de a tapasztalat alapján azt gondolom, probléma mentesen elmenne az új 95-össel is. Másik autóba használtam anno Etanolt, jóval nagyobb %-ban, ott sem volt gond hosszabb távon sem, mai napig mind működik normálisan. A kirándulás kicsit más vele, mint a Kadjarral. Ezzel kétszer meggondolom, hogy hová állok félre. :-D Azért a hátsó kerék hajtástól jobban is tartok, plusz a hasmagasság kicsit alacsonyabb, mint a 4x4 Kadjar. Egyébként bámulatos, hogy milyen feltűnő jelenség, tényleg mindenki megnézi. :-)

Még egy dolog, ami zavar picit, és gondolkozok rajta, mit lehetne tenni ellene. Rettentően felveri a kavicsokat. Igaz, a gumin is nagy a minta, de nagyon fáj hallani kopogni a kavicsokat, féltem a kasznit, átgondolom, hogy milyen megoldással lehetne ezen javítani.

Update.

Nos, PlastiDip. Szép és jó, de nagyon érzékeny. Ez alatt azt kell érteni, hogy ha nem ér hozzá senki, akkor jól néz ki, de amint valami hozzáér, megsérül. Így jártam az ajtóknál is a kapcsolók körül. A jobb oldali ülésnél elég volt nekitámasztani valamit és gyakorlatilag meg is kopott, lehámlott. Mivel a fekete festék nem működött normálisan, ezért a szürkét kapta. Megnézzük, hogy meddig bírja, a következő állomás fényező lesz, nem kísérletezek.

Jelenleg ilyen:

20200104--1-.jpg

20200104--2-.jpg

20200104--4-.jpg

A középső konzolt is kivettem, lenyúztam és újrafújtam, ott lényegében a könyökömmel dörzsöltem le, most sokkal vastagabban fújtam át, meglátjuk bírja-e, arról nincs kép, mert ugyanolyan, mint volt.

Pár apróságot rendeltem wish-en a kocsihoz, bolhákat, kapcsolókat, illetve kis akasztókat a fejtámlához, ezeket kiránduláskor szoktam használni.

20200104--3-.jpg

Tervezgetem közben a felnik átfestését. Nekem nem annyira tetszik a fekete, találtam egy helyet ahol elég kedvező áron vezetik be az új szolgáltatást, lehet kipróbálom. Még a színt kell eldöntenem. Valószínű grafit lesz.

Update.

Tél van. Egy autónál ez egyébként is nagy igénybevétel, egy kabriónál különösen. Igénylik a törődést, ápolást, ennek szenteltem egy kis időt ma. Amíg 0 fölött volt a hőmérséklet kapott egy mosást, vízlehúzót, áttörlést. Szárítottam kicsit menet közben is, kellett egyébként, mert ugyan száraz időben használom csak, de a száraz sót is felveri magára, illetve poros is lett álltában. Pár dologra kifejezetten szerettem volna odafigyelni. A tető kényes dolog, Debrecenben eddig bárkit kerestem, nem tudta a tető ápolást megcsinálni. Ezért beszereztem magamnak pár dolgot. Jókat hallottam a Liqui Moly termékekről, így egy kabrió tető ápolót, tisztítót vettem és egy impregnálót, őket:

apolas200108--5-.jpg

apolas200108--6-.jpg

Megnéztem hogy kell használni őket, de nekem nem tetszik az eredmény. A tető jobban nézett ki előtte. Most foltos. A tisztítónak ez a leírása:

https://www.liqui-moly.hu/images/pdf/lm1593.pdf

A foltot az impregnáló okozta, mely leírása itt található:

https://www.liqui-moly.hu/images/pdf/lm1594.pdf

apolas200108--8-.jpg

Emellett vannak bevált dolgaim is. Le szoktam ápolni a gumikédereket is. Kicsit megnyitottam a tetőt, végig mentem a kasznin a szélvédő fölött, a tető mindkét oldalán, elején, ahol bármilyen összecsatlakozás van, vagy ahová az ablaküveg érkezik.

apolas200108--1-.jpg

apolas200108--2-.jpg

Kapott egy ápolást a csomagtartónál található gumi körben, a tanksapka alatti rész és a motortér gumijai, műanyagjai is.

apolas200108--4-.jpg

apolas200108--7-.jpg

És persze ilyenkor az ajtók gumijait is ápolom, illetve a zárak szoktak kapni némi átlátszó PTFE spray-t is.

apolas200108--3-.jpg

Általában egy ilyen törődés után nem szokott gondom lenne azzal, hogy esetleg valami befagyna.

A tetőre kell néznem valami megoldást, mert vagy én csináltam valamit rosszul, vagy nem a megfelelő terméket választottam. De így nem hagyom az biztos. :-)

Update.

Nos, Debrecen. Google, autómosók. Telefonáltam párat. Senki nem szeretné a tetőtisztítást megnyerni. :-( Két hely volt, ahol valaha csináltak már ilyet... Az egyik helyen nem vállalták, mert csak nyáron tudják megcsinálni, amikor a napon megszárad a tető, a másik helyen nem tudta a srác, hogy meg tudják-e csinálni, ha megjön a főnök, visszahívnak, ígérte, két napja... Így tovább próbálkozok, egyelőre a letisztítással. A Liqui Moly tisztítóval átmostam még háromszor, érdekes, hogy mennyire barna a lötty, ami lejön róla, szóval elég piszkos. Valamelyest már javult a kinézet, valószínű még 3 mosás és teljesen egy színű lesz, utána már csak az impregnálást kell kitalálni, hogy ne járjak megint így. Most így néz ki:

20200112--1-_1024x768.jpg

20200112--2-_1024x768.jpg

20200112--3-_1024x768.jpg

20200112--4-_1024x768.jpg

Már sokkal jobb. Valószínű túladagoltam az impregnálót, tessék ebből tanulni. :-) Ha már foglalkoztam vele, a két első szőnyeg már elég szennyezett volt, így kapott egy alapos mosást, a szélei világosak, de már azok is sok helyen barnák voltak, így az amway előmosó spray-jét használtam, azt nagyon szeretem, szépen kitisztítja a foltokat. Már csak egy alapos szárítás kell, és mehet vissza a kocsiba. :-)

Egyébként, most elég hideg van, gondolkoztam rajta, hogy miként tudnám megszárítani a tetőt. Hm. Van egy nagy benzines motorunk. Talán tud némi meleg levegőt előállítani. Kint -2 fok. Mentem egy kört a városban, hőfok maxra, venti maxra. Én kb. pólóban, mert éget... Pár km alatt megszáradt, belül minden átmelegedett teljesen, bármihez nyúltam mondhatni forró volt. Durva a fűtés benne...

A szőnyeg tisztítás után:

szonyeg--1-_576x768.jpg

szonyeg--2-_576x768.jpg

Update.

Felnik. Kellett némi korrekció, sajnos nem sima, kátyú mentes utakon járok. Előttem is rendesen igénybe vették a használat során, szóval a felnik szélén volt némi leverődés, ami a fekete felnin szépen virított. Emellett a felnik közepén a lakk is le volt válva. Szerettem volna emellett más színű kerekeket. Így  javítás egy homokszórással, festéssel is ki lett egészítve. Grafit szürkét szerettem volna, volt is kitéve olyan színű felni, rá is mutattam, de nem jött össze. :-) A végeredmény szürke ugyan, számomra kicsit zöldes, közelről metál. Átgondolom, hogy így marad-e. Képekben:

felni--1-.jpg

felni--2-.jpg

felni--3-.jpg

felni--4-.jpg

Még egy nagyobb lélegzet vételű dolog van hátra, a kárpit. Ülésfűtés és ülés javítás, remélhetőleg legközelebb már erről írok.

Update.

Az autó a kárpitosnál, erősen dolgoznak rajta. Közben beszéltem a céggel aki a felniket festette, elmondtam, hogy próbáltam megszokni, de ez a zöldes árnyalat nem tetszik, szeretném kérni az eredeti kérésemnek megfelelő grafit szürkét. Elvileg a cég szerint a lakk miatt lett ilyen színű, de szívesen átfestik. Ha visszajön a kárpitostól, akkor mehet vissza a gumishoz. :-) Mit is csinálnék egy kabrióval télen, mint szerelőtől szerelőig hordom... :-) De egyszer összeáll és szép lesz. ;-)

Update.

Nos, a kárpitos végzett, szerintem nagyon szép lett, és az ülésfűtés az... valahogy úgy mondják talán, hogy nagyon bika... Két fokozatú, az erősebbiket nem is bírom, pedig azért hozzá vagyok szokva. Jó lett. :-)

Képek:

ules--1-.jpg

ules--3-.jpg

Azóta kiporszívóztam persze, mert némi por, forgács maradt benne.

Update.

Kabrió. :-) Mit is csináljon az ember fia, ha kellemes februári tavasz van? Tető le, Mustang feliratú kabát fel, napszemüveg, fűtés maxra, és irány kocsikázni.

kulso20200207--1-.jpg

kulso20200207--2-.jpg

kulso20200207--3-.jpg

kulso20200207--4-.jpg

kulso20200207--5-.jpg

kulso20200207--6-.jpg

kulso20200207--7-.jpg

Kint 10 fok, süt a nap, tető lent, két oldalsó ablak fent, fűtés maxra tekerve, venti közepesen, és kellemes langyos levegő kering a kocsiban. Egy kérdést mindenképp fel kellett tennem magamnak. Miért nem vettem hamarabb ilyet? :-) Leírhatatlan, ezt leginkább azok tudják, akik kabrióznak. Ezt át kell élni.

De. Emellett nagyon megtetszett egy Mustang talin, hogy a márkatársaknak szép, kellemes hangú, bár igen hangos kipufogóik vannak. A kisördög... Kell nekem is. De hosszú távon nem bírnám. Akkor bizony állítható kell. Divatosak mostanság az állítható elektromos szeleppel szabályozható csövek, dobok. Nézegettem, kínából kb. 50eFt + szállítással jön ehhez hasonló:

kipuff.jpgkipuff2.jpg

Elmentem egy kipuffoshoz, hogy ajánlatot adjon. Alá is tudtam nézni a kocsinak:

alja--1-.jpg

alja--2-.jpg

alja--3-.jpg

Itt kicsit elszomorodtam. Ezt az olajfolyást azt gondoltam, hogy legutóbb megjavították. De eléggé jön továbbra is. Emellett van egy számomra fura jelenség. A motorháztetőt erősen rázza az autó, amikor az autópálya sebességet eléri. Erre gondolok:

Erre sokan azt mondták, hogy nézessem meg a kardánt, illetve sokan, hogy ez bizony ilyen, egyszerűen a menetszél játszik, ilyen a motorháztető kialakítása, illetve könnyű. Abból bajom nem lehet, ha megnézetem.

Nos, úgy hozta a sors, hogy Dunakeszin maradt az autó. Amit eddig látnak rajta, hogy valamilyen automata váltó javítás szükséges, itt az is lehet, hogy komplett váltó csere lesz. Emellett motortartó bakok, váltó tartó bak, illetve hátul az olajfolyás a diffi és kardán találkozásánál. Ha már ott van, kértem egy ajánlatot az állítható kipufogóra is. DF tuning. Első benyomásom velük kapcsolatban, hogy ismerik jól a típust. Ezt a náluk jelenleg is ott állomásozó 5-6 Mustang-ból szűrtem le. :-) Nem mondom, hogy nem fog fájni, de meglátjuk.

Egy kis más. Kicsit gagyinak tűnő, de egyszerű, könnyen eltávolítható filléres csicsa érkezett:

85181950_191803365228841_8325146117285085184_n.jpg

Kipróbálom, megnézem, és eldöntöm, tetszik-e. Csak egyszer kapjam vissza az autót. Van még némi teendő a traffi érzékelő-parkolóradarokkal is. Elöl kettő, hátul egy darab érzékelő van fent, amik működési frekvenciája megegyezik a traffik által használttal. Ilyen berendezés Magyarországon lehet az autón, de sok külföldi országban még az autóban tartani is tilos. Tekintve, hogy szeretnék olyan országba is belépni vele, ahol egy ilyenért az autót is elkobozzák, inkább levesszük. :-)

Egy kis útmutató:

https://www.autoved.hu/holengdetektor.php

Update.

Lassan egy hónapja nem láttam a kocsit. :-( Még mindig a szervizben. Alkatrészre várunk. Egy szimering... Mi is történik... Egy komplett váltó csere, ehhez van szükség a szimeringre. Kapott két új motortartóbakot, váltótartóbakot. Persze olajcsere a diffiben és az új váltóba is friss olaj kerül. Emellett egy állítható kipufogó rendszert is kapott. Nézegetek mellé egy diffúzort.

https://www.cjponyparts.com/ford-rear-lower-valance-for-quad-tip-exhaust-2013-2014/p/BCR31/

Emellett szeretném a tolatólámpát eltűntetni, mert útban is lenne ennek a diffúzornak. Így viszont át kellene alakíttatni a jobb hátsó lámpát, hogy abban legyen a tolató lámpa. Valószínű ezt is megcsinálják, míg várakozunk. Addig türelmesen várok, bár ebből csak a várok igaz... :-D

Update.

Megint eltelt egy kis idő, de megérkezett a várva várt szimering. :-( De még mindig nincs autóm, és még egy darabig nem is lesz. :-( Nos, szimering van, azonban a váltó nem stimmel a motorhoz. Jött a telefon, hogy gond van. Korábban azért választottam a cserét, mert gyorsabb lett volna. De nagyon lassú lett, és most váltottunk B tervre, ugyanis a régit fogják így felújítani. Elvitték váltóshoz, amint tudok érdeklődök, hogy mikor lesz belőle kocsi. Addig csak nézelődök. Diffúzorok terén.

diffusor_1024x758.jpg

diffusor2_1024x684.jpg

Valami hasonlóban gondolkodok. Kértem, ha már úgyis ott marad az autó, akkor álljunk neki ennek is és a hátsó lámpának is, ne kelljen megint letennem a kocsit. Lehet, hogy közben elhozom a kerekeit, hogy legalább azok festésével is tudjunk haladni. Ráadásul már megvan hozzá a nyári gumi is. Egy Mustang tulaj árult olyan nyárit, ami szimpatikus volt, Continental, jó áron. Azonban deffektűrő változat volt. Részemről először még szimpatikus is volt, aztán véletlenül megemlítettem a gumisnak, aki azt mondta, hogy ő ezt nagyon nem tenné fel. Ezen meglepődtem. Utána kérdeztem másoknál is, és megnéztem mit találok neten. Tényleg senki nem ajánlja ilyen autóra. Így más mellett döntöttem. Gondolkoztam, hogy egyforma legyen-e méretileg az első és a hátsó. 235/50R18 a kiinduló méret. Hátul elférne egy szélesebb, hogy jobban tapadjon kicsit. Van azért sokféle méret ami váltóméret, azonban sokból egyszerűen nem lehet kapni gumit. Amiből van, az a 255/45R18.

valtomeret.jpg

Itt látszik, hogy ez a gumi feltehető, minimális átmérőbeli különbség van. Picit kisebb, de ez látványban nem fog látszani. Korábbi tapasztalatok alapján két dolgon fogom észrevenni. Az autó némileg erősebb lesz, mert könnyebben tudja majd a kisebb átmérőt megforgatni. Illetve, némileg csalhat majd az óra, de ez is minimális, és ez nem fog problémát okozni, mert úgysem az óra szerint vezetek, hiszen a GPS-t nézem. Őket vettem:

ujgumi--2-.jpg

ujgumi--3-.jpg

ujgumi--4-.jpg

Elöl a 235-ös Falken FK510-esek lesznek, hátul a 255-ös Kumho PS71 Ecsta lesz. Mind a kettő 300km/h-ig hiteles.

Ha meglesz a felni festés, illetve a gumizás, akkor kipróbálok valamit. A Plasti Dip könnyen leszedhető nyom nélkül. :-D Kipróbálom rajta a türkiz-ezüst típust. Valami ilyesmire számítok:

plasti-dip-kameleon-tyrkysova-ezust.jpgplasti-dip-kameleon-turkiz-ezust.jpg

Meglátjuk. :-) Csak lenne már itt...

Update.

Közben megnéztem jobban a Plasti Dip festéket. Ez kicsit más, ez nem a gumis réteg. Szóval még kérdés, hogy mi legyen vele...

Na, de van fontosabb. Elvittem a kocsit február legelején szervizbe. Március közepe és vége között vagyunk, most kaptam vissza. A helyzet az, hogy amikor elvittem, mindenki élte a kis életét. Mostanra fenekestől felfordult a világ. Korona vírus járvány van. Valószínű, hogy ezt később tanítani fogják történelem órán. A gazdaság megbillent. Vannak akik munka nélkül maradtak, maradnak, vannak, akikre hirtelen borzalmas mennyiségű munka zuhant. Mindenki igyekszik alkalmazkodni az új helyzethez. Én pedig ezekben az időkben kaptam vissza a Mustangot. A benzin ára zuhan, de az országból nincs hová menni, sőt, helyben is kevés a lehetőség, mert mindenki potenciális veszélyforrás. Akár én is az lehetek. Így visszafogottan gondolkozom, a benzinkutak esetében maximálisan igyekszem magam és másokat is védeni. De ez van. Nos. Mi is történt végül a kocsival?
Tehát, mondjuk úgy, hogy mostmár üzembiztosan működik és nagyon jól használható.
Teljesen száraz végre a diffi, nincs olaj. Kapott új motortartókat, váltótartót, a régiek már nem látták el megfelelően a feladatukat.

img_20200320_161227_1024x768.jpg

Ennyi alkatrészt kaptam volna, ezekre nem tartottam igényt.

Megtörtént a hátsó lámpák átalakítása, eltűnt a kiegészítő tolatólámpa lentről, a lámpákba kerültek. Kapott egy másik kipufogó rendszert, mely immár állítható, azt kell mondjam, nagyon kellemes, így már lehet vele pályázni, amikor meg élvezkedősre fogja a felhasználó, akkor tetszetős hangot produkál. Némileg változott így a far optikája, mind a lámpa, mind a kipuff terén:

img_20200321_110955_1024x768.jpg

img_20200321_111002_1024x768.jpg

Ez persze ki fog egészülni majd a diffúzorral, mely készül. Minden levett alkatrészt szerettem volna visszakapni, de sajnos a kipuff dobokat nem kaptam, mert már nem tudták, hová tették. Teljesen jó dobok voltak, melyek eladhatóak, szóval ez részemről egy ejnye-bejnye. Oldható kötést kaptak a kis érzékelők elöl hátul, így ha egyszer újra lehet menni külföldre, akkor könnyen leszedhetőek a fejek és a rend éber őrei nem vetetik majd le a helyszínen ezeket, mert utazás előtt könnyen le tudom venni.
Elöl volt egy rémisztő jelenség. A motorháztető remeg borzalmasan, kb. 130-tól rákezdett, és szinte már a műszerfal szét akart hullani, annyira rázta azt is, főleg magasabb sebességnél, 230 környékén már halálfélelem uralkodott a kabinban. Alul a motor alatt volt egy üvegszálas takaróelem, mely sérült volt, ezt cserélték újra, illetve kapott két teleszkópot a motorháztető.

img_20200321_231122_1024x768.jpg

Nagyon sok tippet kaptam, hogy mivel lehetne a rázkódást orvosolni, melyet ezúton köszönök. Jelentem, az autón végzett javítások teljes mértékben orvosolták a problémát, 230-nál sem mozdul meg a motorháztető. :-) Baromi jó lett, őszintén szólva nagy megkönnyebbülés. Egy dolog nem volt annyira szimpi, a téli gumikon érzett, hogy nem kedvelik a 20 fokot. :-( Én viszont kedveltem. :-) Természetesen, ahogy visszakaptam az autót, előbújt a gyermeki énem, naná, hogy tető nélkül kellett kocsikázni a hazaúton. :-) Elmondhatatlanul jó érzés volt végre visszakapni. Amíg nem volt, ismeretlen volt ez az érzés, a Mustang egy olyan dolog, ami függővé tesz. És kellemetlenek az elvonási tünetek... :-) Miután hazajött, kapott egy alapos mosást, mert kint állt sokat. Sajnos ez látszott is, mert a jobb ajtón egy nagyobb horpadás, festékhiány fogadott, egy komolyabb rányitás nyoma. Aki csinálta, annak nem kívánok semmi jót... :-( Nagyon csúnyán elbánt vele...
Na, de a mosás mellett a vírusra való tekintettel, és arra, hogy vettem egy ózongenerátort, kapott egy teljes fertőtlenítést a klíma és az utastér is. Kapott egy alapos tisztítást minden, amihez hozzányúl a sofőr, vagy az utas.

img_20200321_231622_1024x768.jpg

img_20200321_231648_576x768.jpg

Illetve ezen felül a gumik ápolását is megejtettem, mindenhol, ajtó kéderek, tető csatlakozás, mocitető, csomagtérajtó, tanksapka, mindenhol.

img_20200321_231208_1024x768.jpg

img_20200321_231244_1024x768.jpg

img_20200321_231253_1024x768.jpg

Emellett én is beleestem  mai világ parasztvakításának csapdájába, mert nekem is tetszik, nálam is megkapta a kocsi az újabbakon gyárilag a tükörből világító fénylő fénylovakat. Nálam ajtónyitásra:

img_20200321_221938_1024x768.jpg

img_20200321_222243_1024x768.jpg

img_20200321_222334_1024x768.jpg

img_20200321_222346_1024x768.jpg

Mostmár csak a kritikán aluli felni színnel kell valamit kezdenem, rárakni a nyári gumikat és várni, hogy elmúljon a korona vírusos időszak. :-)

Pár kép:

img_20200322_102122_1024x768.jpg

img_20200322_102129_1024x768.jpg

img_20200322_151956_1024x768.jpg

És akit esetleg érdekel a hangja:

Update.

Maradj otthon. Ez nálam azt jelenti, hogy menj dolgozni, vagy legyél otthon. Vagy... Ülj be a kocsiba, autózz, nincs kontakt, nem fertőz meg senki, nem fertőzök meg senkit, csak a benzinkúton kell odafigyelni és betartani szabályokat. Még az autó mosás is kesztyűben, ki tudja, ki fogta előtte a lándzsát, ki nyomkodta a gombokat...Végre kicsit élvezem még ezekben a napokban is. Kell is, ha az ember sokat dolgozik, fontos, hogy tudjon kikapcsolni. Ez az autó egy szuper agy öblítő program. :-)

Persze, akkor, ha már az időmet két helyen tudom eltölteni, akkor egy kis plusz idő a munkahelyen és pár dolgot ki is tudok próbálni. Sikeresen berendeltem a sok Plasti Dip-et, szóval kedvemre fújkálhatok mindent. Meg is tettem. :-) Közben próbáltam a felni festésre bejelentkezni... Korona vírus, nagyon kedvellek... A felnis cégtől elküldték a festőt, két gumist, két szerelőt... Szóval nem tudják megcsinálni... Örülök. Az átgumizást még vállalták, így azt a mostani télies idő mellett is megcsináltattam, mert pár nap múlva már erős jó időt jósolnak. Előre a keskeny 235-ösök, hátra a 255-ösök mentek fel. Féltem tőle, mennyire lesz a hátsó ballonos... Elöl ballonosabbnak néz ki. :-D Szerintem nagyon jó, pont ideális.

img_20200324_134411_1024x768.jpg

Ez pont jó kép arra is, hogy milyen volt a hátulja. Úgy gondoltam, ameddig készül a diffúzor, ha már van ez a sok Plasti Dip, játszom kicsit. Az alsó részt átfújtam vele, ha nem tetszik, csak lehúzom. :-) Nekem nagyon tetszik az eredmény. Íme:

img_20200325_204857_1024x768.jpg

img_20200325_204913_1024x768.jpg

img_20200326_155626_1024x768.jpg

img_20200326_155826_1024x768.jpg

Az utolsó képen talán látszik, hogy máshoz is hozzányúltam. ;-) Ha már volt helyem, akkor megcsináltam a felniket is, beálltam a csarnokunkba:

img_20200323_190102_1024x768.jpg

Ezt a képet csak azért tettem be, mert ez még mindig bejön. :-) Na, de a kerekek. Ilyen volt:

img_20200324_171624_576x768.jpg

És az eredmény:

img_20200324_171633_576x768.jpg

img_20200324_173544_576x768.jpg

img_20200324_173551_576x768.jpg

img_20200324_173558_576x768.jpg

img_20200324_191109_576x768.jpg

A helyzet, hogy egész jó eredményt lehet elérni vele. De... Oda kell figyelni, mert nagyon könnyen megfolyik. Nem lettek tökéletesek, de most egyelőre jó, egy volt, ami nagyon csúnya lett. Megnéztem, mit tudok vele csinálni. Szerencsére a Plasti Dip-et könnyű eltávolítani is. Szépen megkezdtem, és mint egy napégette hámlást, szépen le tudtam szedni, majd újrafújtam.

img_20200324_184657_576x768.jpg

Látszik jól, hogy megindul az, egy szivacs kellett hozzá, de akár kézzel is végig lehet tolni.

A fogyasztásom most élvezeti módban kicsit magasabb, most 13,5l az átlag, de most ez nem is csoda. A kollégák is eléggé el vannak fáradva, szóval kicsit kikapcsolódtunk, hazavittem őket műszak végén, 10 fokban, lenyitott tetővel, nézett is mindenki, de mi élveztük. :-) Ez a lényeg. Nem törődni az emberek véleményével, hanem ilyen körülmények között is picit élvezni az életet. :-)

Update.

Élvezem, hogy csak menni kell vele. :-) Nem lehet megunni. Gyönyörű hangja van, imádni való, amikor megindul. :-) Csak tisztán kell tartani, könnyen bogaras lesz. :-D Belül nemrég gondoltam kitakarítom kicsit jobban, illetve meg akartam nézni egy kábelt, hogy a hátsó ülés alá megy-e be. Kivettem a hátsó ülést, kivételesen mezítláb szálltam be hátra, hogy az ülés alatt kitakarítsam. Fura volt valami a vezető mögött, kis púp volt a padlón. A kárpit alá nyúltam, találtam valamit...

20200411--10-.jpg

A kocsihoz kaptam 2 kulcsot, csináltattam hozzá egy strandkulcsot, így ez már a negyedik. :-D

Mindig kísérletezek az USB-vel. Van egy kivezetés, ami a telefont tölti, viszont pendrive-ot eddig nem olvasott. Addig piszkáltam, hogy most felismerte a Kingstont. Teszteltem, egy ideig ment, aztán elmúlt, de ekkor a menü sem engedte, még a bluetooth-ot sem. Egy nap után megint ment, nem tudom az okát. Nagyon gondolkozom a tesla screen-en, de valahogy még nem győzött meg. Ráadásul sokféle van, leginkább az automata klímáshoz. Persze az enyém manuális... :-P Meglátjuk...

Szeretem azért a belsőt, mégha kicsit öreges is a másik autómhoz:

20200411--1-.jpg

20200411--11-.jpg

De azért kívülről is szerethető. :-) Nem volt még autóm, amit ennyien megnéznének, ennyien lájkolnák útközben, vagy ennyien szólnának oda, f...a, vagy jó verda, vagy mindenféle kis dícséretet. :-)

20200411--3-.jpg

20200411--4-.jpg

20200411--5-.jpg

20200411--6-.jpg

20200411--7-.jpg

Hát lehet ezt az orrot nem szeretni? :-)

Update.

Van pár dolog ismét, amiről írhatok. Kezdem a kevésbé jóval. Mint ahogy már néhány Mustang tulajjal megesett, úgy nekem is sikerült okoznom egy kisebb kárt a kocsiban. A mutatványt legegyszerűbben úgy tudom leírni, hogy némi kerékkipörgés után a 255-ös gumik betapadtak, és pillanatok alatt megadták a kellő gyorsulást, melyet én kevésbé szerettem volna, szóval fékezés közepette meg is fordultam, viszont volt egy kis akadály, melyet sikeresen érintettem a jobb hátuljával. Elég szerencsés volt a helyzet, egy kicsit horpadt a kerék előtt a kaszni. Ezt szerencsére olcsón orvosolni lehet, plusz ezen a kaszni elemen eleve volt már több sérülés, így most ezeket is kijavítják.

kulso-serules--1-.jpg

kulso-serules--2-.jpg

Nem örülök, nem vagyok rá büszke, sőt, kifejezetten szégyellem magam, a fejemben rengetegszer megnéztem ezt a filmet, de nem tudom, hogyan tudtam volna elkerülni. Egy biztos, amikor lesz lehetőségem, menni fogok vele pályára, és igyekszem ezekre a helyzetekre rutint szerezni. A felnik festése egyébként is aktuális volt a korábbi elrontott szín miatt, így ezeket is megejtem, illetve jobb szeretnék a fehér helyett piros nyergeket, ezek a metál grafithoz jobban fognak illeni.. Sajnos van egy járulékos gond is, ugyanis volt egy kis szegély... Persze, hogy a futómű sem úszta meg maradéktalanul.

tengely.jpg

hatsofek.jpg

Nagyon úgy tűnik, hogy kicsit hajlott a féltengely. Ennek köszönhetően beleért a féktárcsa a nyeregtartóba. Plusz ott megindult kicsit az olaj. A komplett hátsó híd kikerült, átnézetem megfelelő szakemberrel az egészet. Úgy tűnik, hogy féltengely, féknyereg, tárcsa, betét kell majd. Nem rossz tanulópénz, de ez van. A legfájóbb, hogy megint sokat kell várni az autó elkészülésére.

Ha visszajött az autó és elkészültek ezek a dolgok, akkor lesz még rajta bütykölni való. Nagyon melegszik a kardán alagút, borzasztó mennyiségű meleg levegőt tud oda juttatni az autó. Beszereztem pár szigetelő lapot, hang és hő szigetelés céljából. Van bitumenes, ezek kerülnek majd a kardánhoz, illetve van egy másik fajta, ez a hátsó sárvédőkhöz, ülések alá, illetve a csomagtartóba.

szigeteles--1-.jpg

szigeteles--2-.jpg

Van még egy kis vatelin is, ezt korábban elégedetten használtam a Scenic-ben, ez inkább a műszerfalba kerül. Már csak az autó kell hozzá és mehet minden a helyére. :-)

Update.

Érkezett egy kis kiegészítő, ami a középső box két oldalára fog majd felkerülni.

kellek.jpg

Na, de kicsit evezzünk komolyabb vizekre. Immár a vásárlást követő időszakot tekintve, több időt töltött az autó szerelőnél, mint amennyit használtam. A költségei is felugrottak, jó úton halad, hogy még ebben az évben elérje a vételárat. Azért ez fáj kicsit... Na, de fő az optimizmus. Nézzük hogy állunk. Vissza érkezett a hátsó híd DF-től. Kapott két erősített féltengelyt, az összes csapágy és összes szimering cseréjével.

hid--1-.jpg

hid--2-.jpg

hid--3-.jpg

Maga a híd is kaphatna egy kis csiszolást, festést... Erre most nem volt alkalmam, vittem a szerelőhöz. Emellett szükségem volt egy jobbos hátsó tárcsára, nyeregtartóra és betétekre. Ajánlottak DF-ék ugyan használt tárcsát, de azt nem szerettem volna, így bármilyen fájdalmas volt anyagilag, ismét kap új tárcsákat és betéteket hátra. A korábbiba talán volt 4 ezer km... Kis szépséghiba, hogy gyárit most nem tudott senki, szóval sport tárcsát kap. Nyeregből pedig bontottat.

fek--1-.jpg

fek--2-.jpg

Apró bibi, hogy közben a kerekek a homokszórósnál, szóval még visszaérkezik a festőhöz, alapozás festés, kb. másfél hét ezután megy vissza a szerelőhöz, aki ekkor tud érdemben foglalkozni a dolgokkal, és ha ő végzett, akkor megy az autó a fényezőhöz. Ahol persze el fog tölteni megint másfél hetet. Szerintem kb. megint egy hónapig nem látom. És még mindezek előtt kicsit erőtlennek éreztem, ezt még meg kell nézni, plusz a mostani szerelő azt mondja, valahol szivárog az új hűtőnél a hűtővíz. Nem éppen rózsás kilátások. :-( Lehet jobb lenne a nyárra bérelni egyet... Nos, ezzel most így jártam, erre a körre már felültem, mostmár nem tudok könnyen leszállni. Plusz, ha jól emlékszem, 6-7. hóban még lenne egy műszaki vizsga is.

Update.

Most egy nap után. Aludtam rá egyet... Így is, úgy is kellenek kerekek télre. Előre hoztam kicsit. Plusz zavart a hátsó fék, nem szeretném, hogy felboruljon az egyensúly, sem kinézetét tekintve, sem fékerőben. Így kapott egy sport első tárcsa párt is.

Íme a tárcsa:

img_20200511_210233_576x768.jpg

Illetve a most még nem túl esztétikus gyári felnik:

img_20200511_204158_576x768.jpg

img_20200511_210245_1024x768.jpg

Ez sajnos nem jelenti azt, hogy hamarabb elkészül az autó, de egyszerűsíti a dolgokat. Egyébként így megint van egy plusz garnitúra gumim, ezek téliek, Dunlop-ok, a minta még nagyon jó, bár nem túl fiatalok, nincsenek kikeményedve, szóval még használhatóak. Méretben kicsit eltér a többitől, mert 235/55R18, míg az többi 235/50R18. Tehát átmérőben kicsit nagyobb, Tehát ezzel pontos lesz a km óra és picit gyengébb lesz elvileg a kocsi. Gyakorlatban nem biztos, hogy észre veszem... Valószínű egyébként, hogy eladó lesz, mint a nyári, amivel vettem.

És igen, mondta a doki, hogy elmehetek... vagy valami hasonlót...

Update.

Na, jó, ez nem update, csak egy kis élménybeszámoló.

Az úgy kezdődött, hogy kis fehérke régóta van dokinál. Naggyon régóta... Őszintén szólva hiányzott. Jó idő van, kellene egy kabrió. És bekattant... Bérelek. De akkor már valamelyest másabbat. Legyen picit újabb. Mindenképp kabrió kell. Ahol elfogadható árban van, ott sajnos nincs V8. 3.7 V6 van. Jó lesz. Megkerestem egy céget, megnevezni nem szeretném, sem pozitív, sem negatív reklámot nem akarok produkálni, inkább a nyers tapasztalataimat szeretném megosztani. Amikor felhívtam őket, akkor jelezték, hogy a V6 most nem szabad, de van egy bordó Ecoboost. Miért ne. Elmentem, kifizettem a bérleti díjat, nézzük az autót.

kolcsoauto--6-.jpg

kolcsoauto--7-.jpg

kolcsoauto--8-.jpg

kolcsoauto--9-.jpg

kolcsoauto--11-.jpg

kolcsoauto--10-.jpg

Kívülről szép. Szubjektív vélemény, de az eleje olyan átlag Fordos kissé, szerintem az elődé sokkal karakteresebb. A hátulja... Na, az határozottan szép, szerintem az nagyon el van találva. Nem sérülésmentes, látszik, hogy van már előélete, a 100ekm futás mellett is. Némileg igazítva volt az eleje, hátulja, egy kicsit fényezve volt de nem vészes, csak az első lökös van csúnyácskán feltéve, kissé eláll. Egy-két apró rányitás, húzás már van rajta így is, hiába, széles autó, hosszú orral. Szép felnik, bár aki ezek külső részére írta fel, hogy BH, JH, stb, azzal a gumissal elbeszélgetnék. Elöl Dunlop, hátul meg valamilyen Windforce gumi. Újszerű sport fékek. Nézzük belül.

kolcsoauto--1-.jpg

kolcsoauto--2-.jpg

kolcsoauto--3-.jpg

orszagut.jpg

Belül azért fel lehet ismerni az előd vonásait. A középső konzol teljesen más, az ajtókon és a műszercsoporton visszaköszön az előd. Ugyanaz a menü, a fordulatszámmérő és az óra ugyan fel van cserélve, de vannak hasonlóságok, az egérmozi középen pedig nagyon hasonlít. A kormány kicsit zsúfoltabb. Számomra jobban bejön a régi, nagyon jó a kormányon a váltási lehetőség, de útban, mert ott szoktam néha fogni a kormányt. Egy kis használat. Kabrió, nyissuk le a tetőt. Vao. Kb. 3-szor gyorsabb, mint a régi. Le is, fel is. Borzasztóan jó. Ugyanúgy lemegy az ablak az ajtóknál és hátul is, az egész olyan, mint a régebbin, csak gyorsabb. Pár dolgot tegyünk a csomagtartóba. Végre van kívül nyitó gomb. Ez pozitív. Viszont kisebb a raktér. El lehet benne azért férni, de kisebb, talán mélyebb lehet. Ez volt a benyomásom. Indítsunk. Na itt jegyeztem meg a bérbeadónak, hogy ez nem lesz hosszú életű. Szegény alig forgatja meg, az akksi a halál szélén. De éppen indul. Halk morgás. Szépen jár, csendesebb, mint a V6, egyértelműen árulkodik, hogy ez egy négy hengeres turbós motor. Pár beállítás, fedkomp nullázás, telefon párosítás, akár indulhatunk. Pár szó még a telefonbeállítás vonaláról. Középső konzol. Már nyomógombos indítás van, ki kedveli, ki nem, nekem jó. Pár plusz gomb alul, kipörgésgátló és mode gomb kiiktatva, a bérlők azért ne szálljanak el. Érintőkijelző. A Kadjar után nem szimpatikus. Erősen kell nyomni, nem is mindig sikerül, nem jön be. A rádió csak a páratlan végű csatornákat tudja, nem oldották fel amikor Eu-sították. Ez sokat ront az érzésen. Szerepel ugyan a Shaker felirat, de korántsem nevezhető hifinek. Nagyon gyenge hangja van. Telefonról és pendrive-ról normálisan dolgozik. A szellőző beállítása nem szimpi, kevés dologra van gomb, az irányhoz be kell lépni a menübe, ez bonyolult vezetés közben. Na, de vezessük. Indulás. Rögtön érzik a Windforce gumi. Borzasztóan csúszik. Minden nagyobb gázzal történő indulásnál táncol erősen. Ezeket legalább megcserélném a Dunlopokkal. A váltó mesés. gyorsan vált, manuálisan is bármikor bele lehet nyúlni a kormányról, tök jó, ilyen kellene az enyémbe is. A sport fokozat már nem tetszik ennyire. Nagyon nagy fordulatig engedi kipörögni, és aztán nem 7 ezerről engedi vissza is, ez olyan fura, így keveset használtam inkább, ez a régiben komfortosabb. A fék nagyon jó. Remélem a sport tárcsával az enyém is ilyen lesz, pici pedál mozgásra is erős. A kormányzás nagyon érzékeny, pici mozgásra nagyot mozdul az autó, ez talán így veszélyes kicsit, hiába állítgattam a kormányzás módjait, nem találtam szimpatikusat. Hang. Az nincs. Korrigálnék, motorhang nincs, mert maga a futás nagyon hangos. Tempomattal 90-nel, sokkal hangosabb, mint az enyém. Ez lehet a gumi, vagy valamilyen csapágy, de túl hangos. A motor meg, mint egy porszívó. De jól megy, kellő dinamika van benne. Nagyon hasonló teljesítményben és fogyasztásban a V6-hoz. Országúton kb. 7,5l, vegyesen, próbálgatva nekem 8,4l lett az átlagom, de a sok országút lehúzta. Majdnem 1400km-t mentem vele. Ami nagyon tetszik, a tempomat visszajelzése. Végre látom, hogy mire van állítva, ráadásul km/h-ban. Szuper. Éjszaka csak keveset használtam. Pár kép előtte.

kolcsoauto--14-.jpg

kolcsoauto--5-.jpg

kolcsoauto--4-.jpg

Szép éjszaka is. A tükörből vetít mindkét oldalt lovacskát a földre, ha nyílik az ajtó. Akarom mondani, vetítene, de ez mindegyiknél feladja egy idő múlva és fura dolgokat vetít ki, ennél jobb oldalt pöttyös labdát, bal oldalt meg egy elhízott lovat. És a lámpa... Minden szembe jövő villog. Érthető, a tompítottal repülőgépeket lehet levadászni, az előttem haladó Ignis tetejét is megvilágítja, fényszóró kapcsolásra a 22 emeletesről is integetnek. Ezt be kell állítani, megjegyeztem a bérbeadónak. Viszont a porszívó szépen húz, élvezetes vele a városban mászkálni. Még egy kép az ecoboostról:

ecoboost.jpg

Nem szép, nem jó a hangja, de legalább megy. Viszont van egy drága hibalehetőség, amire azért vigyázni kell. Persze melegítem is indulás előtt, és kergetés után nem is állítom le. Már csak azért sem, mert az akku lemerül, ha leállítom és teszem azt nyitva hagyom az ajtót kb. 10 percre. Még egy dolog jutott eszembe. Nyitott tetővel valami bal hátulról borzasztóan nyöszög. Nem nagy gond, egy kis kenés kell, csak meg kell találni a pontos helyet. Összefoglalva egy nagyon kellemes hétvége áll mögöttem, jó volt piroskával autózni. Amit érzek, hogy a két autóból tudnék csinálni egy nagyon jót. :-)

Na, de egyelőre visszaülök a Kadjarba és várom tovább a fehérke elkészülését.

Update.

Sajnos még nem a "végre elkészült" blokk jön. :-( Ha finom akarnék lenni, azt írnám, a macska rúgja meg a réz fán fütyülő rézangyalát... A szerencsétlenség tetőfoka. Csörög a telefon. A szerelőm... Szóval, rakná össze, de kiderült, hogy a korábban vitt hátsó tárcsák forgásirányosak, és jupijé, két jobbosunk van. Mondom oké, elnéztük, adja ide, érte megyek és elviszem ismét Debrecenből Dunakeszire kicserélni. Ok, addig visszarakja a régi tárcsát, hogy ki tudja gurítani a műhelyből. Amikor megérkeztem hozzá, már keréken volt, szól, hogy van még egy kis bib. Dejó. Na, mi az... Nézzem meg a két oldalt a kereket a sárvédőívhez:

sajat--1-.jpg

sajat--2-.jpg

Úgy tűnik, mintha a komplett híd balra lenne az autóhoz képest. Alánéztem én is, elvileg minden a helyén, nincs semmi elmászva, semmi rogyás sehol, plusz azért nem is kapott akkorát oldalról. Rendben, rákérdezek DF-éknél erre is, mert a szerelő sem látja, hogy mi lehet az ok. Félúton csörög a telefon, a szerelőm... Oh.... Felveszem... Akadt még egy kis probléma. Itt már maximális volt az örömöm. Úgy tűnik, hogy a féknyeregtartó, amit vittem korábban, egyel kisebb fékre való, és ez eddig nem tűnt fel, csak amikor ki akart vele állni, beleér a tárcsába. Akkor már hozzak azt is másikat. Kínomban kacagtam egyet, megtöröltem a könnyeimet és tovább mentem. A nyeregtartón található szám alapján választottunk egy másik tartót, illetve megkaptam a balos tárcsát.

fek.jpg

Ha már ott voltam, faggatóztam, de a futóműre nem tudtak megoldást. Az autó alatt van egy Panhard rúd, ez az egy alkatrész lehet felelős az oldalirányú elmozdulásért.

futomu.jpg

Ez jobb oldalt a kasznihoz, bal oldalt a hídhoz kapcsolódik. Ez ahogy az autó kasznija lentebb kerül, eltolja a futóművet balra, ültetett autókon lehet gond, ezért árulnak ebből a rúdból állíthatót:

https://www.cjponyparts.com/steeda-panhard-bar-adjustable-2005-2013/p/5552551/

Ez megoldás lehet. De. Mi a fenéért van hiba, ha gyári a futómű? Ez jobban zavar. Megnéztem egy feketét DF-éknél, hogyan néz ki:

masik--1-.jpg

masik--2-.jpg

Olyan, mint az enyém. Ez egy kicsit legalább bíztató. Attól még nem tetszik. Megnéztem két másik Mustang-os kolléga autóját. Egy piros V8-at és egy szürke V6-ot. Mind a kettő gyönyörűen középen áll. A fene egye meg, idegesít. Gondolkodtam, az egyetlen dolog, ami még változott, az az, hogy a gumiméret most átmérőben nagyobb. A korábbi 255-öshöz képest átmérőben 3cm. Szóval még mindenképp meg akarom nézni a másik kerékkel. Igazából ebben bízok már csak. De lehet kellene egy állítható Panhard rúd, főleg, hogy azt is írják, sokkal stabilabb lett az autó vele. No, de előbb jöjjön vissza a szerelőtől, legyen okés a fék, remélem most jó a nyeregtartó, és jusson el a fényezőhöz, ők majd még ránéznek, nincs-e bármi rogyás. Aztán meglátjuk.

Mini update.

Nos, gyászos napra ébredtünk. Mostanra kellett volna kerékre állnia az autónak, hogy átgurulhasson a fényezőhöz. Érzésre pont ugyanott vagyok, mint 1,5-2 hónapja. Már-már könnyes-szomorú mosollyal veszem fel a telefont, ha a szerelő hív. Mondom neki nagy boldogan, hogy "Mi újság, mehetek érte?" Erre a válasz a már többször elhangozott, "Van egy kis baj." mondat... Ez az a pillanat, amikor elönti a tested egy ájulás közeli érzés, amikor a mérhetetlen ideget a mérhetetlen szomorúság oltja el. Visszakérdezel, "No, mi a baj?" Hátsóhíd felújítva, féltengelyek cserélve, nyeregtartó, van másik nyereg is ha kell, féktárcsa, fékbetétek, de mégsem jó. A féktárcsa beleér a nyeregtartóba mégis, sőt, kanyarodáskor változik a hangja. Mi a fenéért? Elvileg nem mozoghat semmi, de a fék erősen melegszik. Kértem, hogy egyelőre vegye le az új fékeket, nem szeretném, ha tönkre tennénk. Próbálgassa csak a régivel. Elvileg szerinte a hídon található alkatrész, melyre felcsavarozzuk a nyerget, talán eldeformálódhatott. Talán. Nem látszik rajta nyilván semmi.Megnéztem, látni a problémát a két oldalhoz, szóval valószínű feleslegesen hoztam másik nyeregtartót legutóbb. Ezzel annyi a probléma, hogy a konzol cseréjéhez ki kell húzni a féltengelyt, melyhez megint le kell engedni az olajat is. Kérdeztem DF-éket, lenne egy használt ilyen, de nem tudni, hogy oldalról az kapott-e ütést. Az vicces lenne feltenni, majd azt látni, hogy ugyanolyan rossz... Jobb lenne egy új, de megint úgy járok, hogy akkor már jó lenne két oldalt egyformán. Meg ott van az állítható panhard rúd kérdése is. Legyen, ne legyen. Át kell ezt gondolni.

Update.

Úgy tűnik mostanság napi szinten van új infó. Tehát, megkerestem egy másik nagyon ismert céget, hátha náluk van konzol a hídra. Nos, nekik lenne, újban, de csak pár, panhard rúd is lenne. Őszintén szólva drága, de új alkatrésznél azért kevésbé félek, hogy gond lenne. Így meg is szerettem volna rendelni. Kérték, hogy utaljam el a teljes árát a termékeknek, én jeleztem, hogy számlát kérek. Az egyetlen kérésem az lett volna, hogy kapjak egy díjbekérőt, előlegszámlát, vagy akár végszámlát, és az alapján utalom el a kb. 300eFt-nak megfelelő összeget. Nem szeretnének ilyet küldeni, csak utaljak. Utána néztem az üzenetben kapott cégadatoknak, a lekérdező rendszer szerint folyamatosan adóvégrehajtás van ellenük és áfa bevallási problémák is rendszeresen vannak. Ezek alapján a csábító lehetőséget elengedtem. 

Nézelődök tovább, de megrendelem DF-éktől az állítható panhard rudat és a bontott konzolt megpróbáljuk. Jobb lehetőség most szerintem nem lesz.

Update.

Nos, pár dolog változott. DF-éknél nem rendeltem végül meg a panhard rudat, meg nem hoztam el a bontott fék konzolt. Azt kérték, hogy inkább vigyem el az autót egyben, és majd azután, megnézik, a féknél kihézagolják, ha kell. Én találtam egy gyors lehetőséget a panhard rúdra, egy lengyel webshop, ahonnan hamar ideér. Nem szeretnék senkit reklámozni, de hátha segítség.

https://jgdattack.eu

Már meg is érkezett:

panhardallithato--1-.jpg

panhardallithato--2-.jpg

Közben kínáltak nekem többen hátsó hidat. Volt, ahol kinyílt a szemem, mert 1,2mFt volt... Találtam végül egyet elfogadható árban, garanciával, ezt megrendeltem, meglátjuk. Közben a fényezőnél elkészültek a kerekek, végre olyan lett, amilyet eredetileg szerettem volna. Íme:

kerekekfestve--1-.jpg

kerekekfestve--2-.jpg

Toyota szürke. Emellett egy ideje gondolkodtam rajta, hogy szeretnék érintős médiát majd. Ezt egy időre el is vetettem, de aztán egy gyenge pillanatomban mégis megrendeltem. Ez közben ide is ért, már csak be kellene szerelni majd. Az új közép konzol:

media--1-.jpg

media--2-.jpg

media--3-.jpg

Valami ilyesmi lesz beépítve:

mediahirdetes.jpg

Egyébként a kockázatosabb aliexpress-t választottam, ezt vettem:

https://www.aliexpress.com/item/4000303001664.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.5f763c7aY5RTVs&algo_pvid=7a133c61-3458-4601-806f-e89b1a48f96c&algo_expid=7a133c61-3458-4601-806f-e89b1a48f96c-15&btsid=0ab6f83115918076689363302e5db3&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Van olcsóbb is, de tanultam abból, hogy a teljesítményen, memórián nem spórolunk, mert az az igazi pénzkidobás. Emellett persze még lehet rossz, de így kisebb az esély.

Kíváncsi leszek, hogy működik-e majd minden. Már csak az autó kellene hozzá. Lassan végez vele a festő, utána jön a híd, és útra készen, ezután már a médiát és a hangszigetelést valamikor beépítem majd....

Update.

Nos, az autó visszajött a festőtől, szép lett, mint régen. Ha már itt van a kijelző, gondoltam tegyünk próbát. Viszonylag gyorsan beépíthető.

tesla-screen--1-.jpg

tesla-screen--2-.jpg

Nem tűnik rossznak. De. A km órát nem mutatja jól. Valamit elállítottam, így most a hőmérséklet állítás és minden működik, azonban a kijelzés magasabb hőfokot ír bentre. Nem tudom benne kikapcsolni a videólejátszás tiltását, pedig a rejtett menüt is megtaláltam a 8861 kóddal. A hangja elsőre nem jött be, illetve sistergett is, de ezt pár óra menü tanulmányozás után sikerült beállítanom. A kormányvezérlés sem ment, de ezt is sikerült beállítani, most tökéletesen megy. A GPS-e valamiért nekem nem megy, nem tudom, hogy mit csinálhatok rosszul, mondjuk ez nem akkora tragédia, mert megy a telefon tükrözés, szóval van Waze és google. Bár ezek ha mobilnetet megosztok, akkor valószínű önerőből vannak. Ami nagyobb probléma, az a rádió. A gyári rádióba két csati is megy, az egyik a szokásos antenna, a másik a sync antenna, ami elvileg Magyarországon nem működik. A gyári rádió ezekkel szépen dolgozik, megtalálja a csatornákat, a tesla screen nálam gyengén veszi a jelet, csak a legerősebb jelekkel rendelkező csatornákat találja meg. Egyébként minden más tényleg szuperül működik és gyors is. A fűtés szabályzást nagyon szokni kell, mert innentől nem lehet érzésre állítani, mindig oda kell nézni. Összességében jó dolog, de van egy-két  olyan problémám vele, ami az én esetemben nagyon fontos. Emiat nem tudom, hogy benne marad-e. Most elég sokat járattam egy helyben, szóval érzem, hogy nagyon kellene az a hőszigetelő lap a kardán alagútra. :-) No, de kicsit visszatérve a futóműre. Jövő héten elvileg itt van a híd, akkor lehet összerakni. Érdekesség képen leírok valamit. A kezembe akadtak a régi fék alkatrészek, amikkel vásároltam az autót. A hátsó betét, nagyon ferdére volt kopva. Nagyon úgy tűnik, hogy valami már volt ezzel az autóval, ez a félrekopás nagyon gyanús. Emiatt jobb is, hogy másik híd lesz.

Update.

Természetesen késik a híd... Szabadságon van az értékesítő... Nem baj, kibírom már. Addig még foglalkoztam pár egyéb dologgal. Vettem a rádióhoz egy erősítőt:

antenna-erosito.jpg

Valamelyest javult vele a vétel, de nem vagyok maradéktalanul elégedett. Illetve, hogy jobban kihasználjam a nagy kijelzőt, egy másik kamerát is kapott, egy ilyet:

kamera-kepforditassal--1-.jpg

kamera-kepforditassal--2-.jpg

kamera-kepforditassal--3-.jpg

A régi helyére könnyen fel tudtam tenni, én csavarral is rögzítettem a biztonság kedvéért, gyárilag csak ragasztani kell. Íme a végeredmény:

kamera--1-.jpg

kamera--2-.jpg

kamera--3-.jpg

Szolid, szinte nem látszik, nekem bejön. Egy hurkot még át kell vágnom, mert tükrös a kép, de utána tökéletes lesz, és azon kevés kamerák egyike, mely esztétikus tud lenni ezen a típuson. :-)

Ami még változott, hogy a GPS magához tért, egy kis idő kellett neki. Próbálgattam jobban a kijelzőt, szépen lehet rajta netezni, youtube-ozni, rendben megy a média, a menetközbeni filmlejátszást is be tudtam állítani, a fék figyelését kellett kikapcsolni. Alakul, csak meg kell tanulni használni, egyébként tetszik, hogy tényleg piszok gyors.

Egy kis mini update.

Az új rádiónál kevésbé tetszik a mély, bármely beállításnál, mint a gyári rádióval, így gondolkoztam, hogy berakom az eredeti terv szerinti kis mélynyomót. Mivel minden megvolt hozzá, tettem egy próbát az RCA jeléről. Szerencsére az előtt tettem, hogy felszedtem volna a küszöböt a kábelek elvezetéséhez, mert alig volt különbség, így hagytam. A kis hurkot elvágtam a tolató kameránál, így az mostmár ok, nem kellet forgatni a kamerát, rögtön tükrözte vertikálisan a képet és már jó is. Egy mosást kapott még mielőtt beálltam vele fedett helyre. Még annyi történt, hogy ha már szépek a felnik akkor ne a korábbi csavarokkal legyen felrakva, mert azok nem szépek, valaki lefestette őket feketére, de természetesen szereléseknél néhol már lekopott róla. Vettem hozzá szép krómcsavarokat, ilyeneket:

kerekanya.jpg

Ezzel némileg esztétikusabb lesz, ha egyszer felkerülnek a szép felnik.

Update.

Nos, nem lettek... :-( Sajnos a csavarok nem lettek jók, bár a minta amit vittem elvileg egyezik, a hátsó tőcsavarokra biztosan nem jók a csavarok. Így ez nem jött össze. Mint ahogy a kamera sem. Egy jó hétig élvezhettem, hogy szépen működik az új kamera.

20200626--4-.jpg

Sajnos elmúlt a kép, megnéztem mindent, ez tűnt a fő oknak... De nem. Nagy valószínűséggel a másik végén is meg van törve, ahogy néztem a kábelt esélyes. Így most visszakerült megint a Garmin. Hátul már úgy szedem szét a csomagteret, hogy oda se nézek. Rendeltem másikat, szóval még fogok gyakorolni. Persze ezen kívül még kicsit foglalatoskodtam a kocsival. Még alakítottam a féken, amíg jön az új híd, addig se melegedjen, így most normálisan lehet használni. Ha már koszoltam magam, akkor beraktam az állítható panhard rudat.

20200626--6-.jpg

20200626--7-.jpg

20200626--8-.jpg

Földre engedve állítottam be a kasznihoz képest középre, az új hídig jó lesz. Visszaraktam a fényezett felniket is, ha már szeretnék vele eljutni egy találkozóra, nézzen ki valahogy. :-)

20200626--5-.jpg

20200626--1-.jpg

20200626--2-.jpg

Kipróbáltam, nagyon jó, csak jött egy hibaüzenet:

20200626--3-.jpg

Valószínű festésnél volt valami cserebere, így újra kellett tanítani, köszi Ford Vagép, pár perc alatt díjmentesen megcsinálták. :-) Mehet a menet. :-)

Update.

Pár kép korábbról, most kaptam meg a fényezőtől, ezeket a javítás közben készítették.

festes--1-.jpg

festes--2-.jpg

festes--3-.jpg

És egy jó hír. :-) Megérkezett az új hátsó híd:

ujhid--1-.jpg

ujhid--2-.jpg

Közben bele is került, szóval mostmár végre elértük a célt, minden rendben van. :-) Mint látható a képen, végül kaptam hozzá mindent. Új fékekkel kaptam rugókkal, lengéscsillapítókkal, lengőkarokkal... Szóval van pár jó alkatrészem eladó. :-D Na jó, nem biztos, hogy eladnám, főleg így, hogy nehéz beszerezni dolgokat. A diffi is tökéletes, szépen működik az autó. Nemsokára műszakizik is. Rendeltem hozzá másik kamerát, még nem tettem fel, még kijelző függő lesz. Szóval végre tudtam kicsit felszabadultan használni az autót. Fura, azért elég kemény a futómű, kicsit dübögős, bár a pótkerék fölötti kárpit is tud mozogni és az is dübög, olyan, mintha az adna hangot. Emellett megfigyeltem, hogy rosszabb úton fémes csihogás-nyihogás féle hangot ad a hátuljában valami. Mindent megnéztem, de nem találtam az okát. Jött egy kis takarítás, ilyenkor át szoktam a forgó mozgó elemeket is kenni, a gumi alkatrészeket a tetőn, ajtón, mindenhol leápolom. Még a hátsó kárpitot is elkezdtem leszedni, hátha megtalálom a hang forrását. Aztán véletlen lehajtottam a hátsó fejtámlát. Megvan!!!!!!!! No nem a fejtámla, hanem a hátsó ülés támlája. Ahogy a kaszniba kapaszkodnak a fém fülek, ez ad hangot. Kapott egy kis kenést, végre csend van. Apróság, de olyannak, mint én, megfizethetetlen. :-)

Update.

Apró frissítés. Műszaki vizsga pipa. A fékek szépen  összekoptak, mondhatni minimális eltérés sem volt az oldalak között. Két évre hitelesek vagyunk. :-)

Egy kép a két fehérről, mind a kettő nagyon szerethető. :-)

img_20200708_153632_1024x768.jpg

Azért azt még mindig szokni kell, hogy mindenki integet, lájkol, szokatlan amikor a szomszéd Maserattiból is elismeréssel mutogatnak át. :-D

Ismét egy kis update.

Ez egy szolid délután-esti szerelés volt. Beépítésre került ismét a hátsó kamera, reméljük ez tartósabb lesz. Emellett elöl-hátul levettem a parkoló szenzorokat, melyek képesek megzavarni a lézeres mérést. Ausztriába szeretnék vele menni, ott büntetik azt is, ha az autón van. Ezek mellett még volt egy kis idő arra is, hogy a középső részt szétkapjam. A bitumenes lapokból a kardán alagutat leszigeteltem, a szivacsos hangcsillapítóból jutott a hátsó ülések alá is, plusz némi vatelin még a pohártartó alá, jó lenne, ha nem lehetne a jövőben főzni ezekben a tartókban, mert eddig kb. 40 fokosra tudta felmelegíteni a benne tárolt italt. Nemsokára teszt, kiderül, hogy milyen.

Update.

Egy kis szerelés volt, most más apropóból. A parkszenzorokat korábban taglaltam, mivel zavarhatják a sebességmérést, így egyes országok tiltják a birtoklását is. Ausztria is ilyen, márpedig szerettem volna átlépni a határt, így lekerültek az érzékelők:

parkszenzor-nelkul--1-.jpg

parkszenzor-nelkul--2-.jpg

Úgy hozta a sors, hogy pont az osztrák út előtt még becsúszott az Amerikai autóstalálkozó, erről pár kép:

talalkozo--1-.jpg

talalkozo--2-.jpg

talalkozo--3-.jpg

Kellemes kis esemény, akit érdekel, akár a jövőre nézve egy ilyen, annak:

https://v8fanatics.hu/

Közben érkezett egy USB aljzat, ezt amikor lesz időm beépítem:

usb.jpg

Illetve pár kép a kirándulásról, Grossglockner, mely az egyik kedvencem, illetve a Villach Alpenstrasse:

kirandulas--2-.jpg

kirandulas--3-.jpg

kirandulas--4-.jpg

kirandulas--5-.jpg

kirandulas--6-.jpg

kirandulas--7-.jpg

kirandulas--8-.jpg

kirandulas--9-.jpg

Nagyon kellemes élmény ezeken a helyeken kabriózni, körbenézni, látni a magas hegyeket. :-) Emellett persze nem csak autóztam, szeretek a szurdokokban kirándulni, de azt mivel nincs autós vonatkozása nem teszem most fel. :-) De azért ajánlom a Flattach környéki szurdokokat, illetve Graz fölött is van látnivaló.

Akit esetleg érdekel, erre a pár ezer km-re a fogyasztás 10l alatt éppen:

kirandulas--1-.jpg

Ez egyébként úgy jött össze, hogy a pályán nem siettem, az osztrákoknál rengeteg 100-as tábla volt az autópályán, a hegyekben erősen kúszott felfelé a fogyi, de ott élvezetesen közlekedtem. :-) Szereti az alagutakat az állítható kipufogó egyébként. :-D Szóval ez egy vegyes használat. Nem mondom, hogy hibátlanul teljesítette, az egyik pihenő alkalmával az autópályán azt vettem észre, hogy a bal hátsó kerék forró, megfékeztem előre-hátra, megrángattam a kézit, utána nem volt gond, illetve előtte a hegyekben sem, figyeltem. Ezt meg kell nézni, nem akarok meglepetéseket. Illetve a másik, hogy elkezdett hangja lenni hátul, valószínű a diffinek, youtube-on találtam olyan videót, amin hasonló hangja van:

A kommenteknél adalékot javasolnak bele, elvileg az rendbe teszi, gyári Ford adalék van direkt ehhez, gondolom jellemző hiba. Rendeltem belőle, már meg is érkezett:

adalek.jpg

Hamarosan belekerül egy tubussal, és beszámolok a hatásról. A képen látszik, hogy ismét kerékcsavar vásárlással próbálkoztam, még nem próbáltam rá, de bízok benne, mert kifejezetten Mustanghoz rendeltem az USA-ból, a CJ Pony Parts-tól. Hamarosan ez is kiderül. :-)

Továbbá, volt egy kis gondom a Tesla Style kijelzővel. Az autótípust sikerült véletlenül elállítanom, ráadásul úgy, hogy fogalmam sem volt, hogy mi lehetett az eredeti. Az eladótól próbáltam infót kihúzni, de csak ígérget hetek óta, így vele nem vagyok kisegítve. Két típus alatt érdemes próbálkozni, de mindkét típus alatt van kb. 30 variáció, minden variáció után perces várakozások, mert teljesen újra kell indítani a rendszert. Nagyon sok próba után találtam egy típust, amivel úgy tűnik jól működik, itt rendben vannak a hőmérsékletek, plusz lett egy új menü, ahol a keréknyomást látom és a mély-magast külön tudom állítani. Így sokkal jobb lett a hangja is, nem tudom, hogy ez a gyári-e, de így működik megfelelően:

klima--3-.jpg

klima--1-.jpg

klima--2-.jpg

Nevezetesen: Ford Yema Old Hi 09-13 a főtípus, és Haoshouyin az altípus. Szerintem ez a sor egyszer még valakinek nagyon jól fog jönni. Nehéz szülés volt. :-)

Update.

Két apróság, az egyik talán kicsit nagyobb. Pár százas ajánlatként kínából egy olcsó fénycsík érkezett.

feny--2-_576x768.jpg

Egy ismerős autóján láttam, könnyen felrakható, eltávolítható dolog, látványelem. Este nagyon mutatós szerintem. Itt még kissé világos van, de talán látszik az eredmény:

feny--1-_1024x768.jpg

A másik dolog a fólia az ablakokon. Engem kicsit zavart, hogy nincs tanúsítvány, bár a műszaki vizsgaállomást nem... Ami még jobban zavart, az az, hogy baromi csúnya volt a hátsó ablak. Nagyon buborékos volt a fólia rajta. Ilyen volt:

bubisfolia_576x768.jpg

Más autóimon jól bevált fóliáshoz vittem, leszedettem a kis ablakokról és hátulról ami volt fent, és a bevált Llumar-t tetettem fel. Megmérettem, ennél belefér a szabályosba az első-oldalsó ablakok fóliázása is, mely nagyon sokat tud jelenteni. Így kértem a hővédőst az elsőkre, az alig fényáteresztőt és hővédőst pedig az első szélvédőre felülre napellenzőnek, az oldalsó kis ablakokra és a hátsóra. Ez a legjobb kombó szerintem. Az eredmény:

minositett-foliaval--1-_1024x768.jpg

minositett-foliaval--2-_1024x768.jpg

minositett-foliaval--3-_1024x329.jpg

Korábban az első nem volt semmiféle csík, ilyen volt:

folia-nelkul_576x768.jpg

Őszintén szólva annyira megszoktam a többi kocsiban, hogy van, hogy szinte bántotta a szemem a hiánya. Nagyon jó ha kicsit lentebbről süt a nap, a közlekedési lámpák jól látszanak a fólián keresztül, még akkor is, ha a lámpa mellett közvetlen ott a napocska. ;-)

Diffi és adalék kérdés még tisztázatlan, még nem került bele, de mostmár gondolkodom azon is, hogy lehet olajcsere lesz, mert teljesen más viszkozitásút ajánlanak bele ismerősök, bár itt a helyi szerviz korábban 75w90-et rakta. Elvileg a 75w140 a belevaló, mostmár utána járok, mielőtt bármit variálok.

Közben megtaláltam a kezelésiben: a belevaló olaj mennyisége 1.9l, Motorcraft SAE 75W140 Synthetic Rear Axle Lubricant

Update.

Nos pár apró változás, mely okán örömtáncot jártam. :-) A diffiben olajcsere történt, ez került bele:

diffi-olaj.jpg

Mellette a gyári Ford adalékot beleöntöttük, ha már van. Ezután jött a próba, mindjárt egy kis Mustang tali, kicsit több, mint 500km, és semmi hang, minden szépen működik. Kijelenthetem, tényleg az olaj volt a baja. Ha már emlegettem a talit, hát így néz ki amikor páran leparkolnak véletlenül egymás mellé:

talalkozo.jpg

Kellemes egy ilyen esemény. Minden téren. Gyönyörű autók és jófej, segítőkész tulajdonosok. Azt gondolom, hogy büszkeség egy ilyen közösség tagjának lenni. A diffis problémámat ahogy kiírtam egy ilyen csoportban, perceken belül jött egy telefon, hogy milyen olaj van benne. Nem tudom, hogy ezeket a sorokat olvassa-e bárki onnan, de köszönet a segítségért, örülök, hogy ilyen embereket ismertem meg. No, de még volt némi változás. Erről igaz írtam, de talán a következő képeken jobban látszik majd, nekem annak ellenére, hogy egy kis olcsó házi megoldás, nagyon tetszik. A kék ledcsík a műszerfalon:

fenyek--1-.jpg

fenyek--2-.jpg

fenyek--3-.jpg

fenyek--4-.jpg

Aki látta, mindenkinek nagyon tetszett. Amire még rádöbbentem, hogy ideje olajat cserélni.  A km-t kicsit túl is haladtam:

km-ora.jpg

Az autó picit még engedne, megrendeltem hozzá az olajszűrőt, pollenszűrőt, illetve olajam már van is, a Motul Ford specifikus 5w20-a, ennél már nem bíztam a véletlenre, utána jártam, hogy jót tett-e korábban a szerelő bele, de ez most rendben van. :-) Amint minden megérkezik, jöhet a csere, a direktszűrőt már megtakarítottam és átolajoztam, ideiglenesen a pollenszűrőt is kifújattam, de az egyértelműen csere érett, poros helyen van az autó sajnos. Mellé egy klíma fertőtlenítés és 8ekm-re rendben. :-)

Update.

Most csak egy nap telt el az előző kis rész óta. :-) Ma ugyanis megjöttek a szűrők is. Kettőt vettem belőlük, így olcsóbb a posta költség. :-) Az allergiám miatt jobban szeretem az aktívszenes pollenszűrőt, azonban egy kabrióban kisebb a jelentősége. :-) Viszont télen jó, így most egy ilyen, egy olyan érkezett, most a sima került bele, télre az aktívszenes. Miért is ragaszkodtam a cseréhez?

szurok--1-.jpg

szurok--3-.jpg

szurok--2-.jpg

Na ezért, remélem az utolsó képen látszik a különbség. Korábban linkeltem videót olajcseréről, lényegében pont ugyanúgy csináltam mindent, nagyon egyszerű autó. A menüben is átállítottam a periódust:

kmolaj.jpg

159235 km

Ma még egy dolog érkezett, amit már korábban rendeltem. A kis kütyü, amivel a kerékjeladókat meg lehet tanítani:

tpms.jpg

Visszatérve az olajcserére, kb. 5,5l olaj került bele, a végén szépen letakarítottam alul mindent féktisztítóval, í most útra kész. Persze ki is próbáltam, hisz pár napig most hanyagoltam, amíg az olajcsere meg nincs. :-)

Hamarosan folyt köv.